כשאני ועילם הולכים יד ביד

אתמול אחר הצהריים, עילמי הושיט לי יד וביקש: בואי נלך לטיול ארוך-ארוך, רק את ואני, וגם מייפל יכולה להצטרף. אחזתי את ידו הרכה בכף ידי, שרקתי למייפל ויצאנו לדרך.

אמרתי שאני רוצה ללכת לבוסתן השמונים, ועילם אמר שזה רעיון מצויין, נראה מה שלום הבוסתן. הלכנו יחד יד ביד, רוח נעימה נשבה וכיף לטייל. אחרי שירדנו מהכביש ההיקפי, עילם הכריז על תחרות ריצה עד קצה הגשר, ומיד התחיל לרוץ. במפתיע, הוא ניצח בתחרות והיה מרוצה מאוד.

הבוסתן גדל יפה בחורף שעבר, וגם האביב עשה לו טוב. העצים צמחו והתפתחו וביכורי הפירות כבר כאן. עברנו עץ עץ, בדקנו איזה עץ זה ומה שלומו, האם יש פירות והאם הם בשלים. אכלנו תותי עץ ופיטנגו ושמחנו לראות את ההבטחה הגלומה בענבים ובפטל, שיבשילו בקרוב. גם התאנים, הרימונים והגויאבות מלאים פרי צעיר. יהיה טעים הקיץ.

דילגנו בין אבני המדרך ונזכרנו ביחד איך בנינו את הבוסתן. עילם טיפס על האבנים וקפץ באומץ, ולא הפסיק לפטפט בעליזות. התחרינו שוב בריצה אל הצד השני של הגשר, חצינו בזהירות את הכביש והמשכנו ללכת. היד הקטנה והרכה שלו שוב מצאה את ידי, והרגשתי איך רוך מציף אותי. התינוק שלי גדל.

בהוראתו של מדריך הטיולים הזעיר, הלכנו רק על הקו בצד המדרכה, ורק על הקו בצד השני, ורק באמצע בלי לדרוך על הקוים בכלל. הוא דאג כל הזמן שמייפל תהיה קרובה אלינו, שלא תלך לאיבוד. עצרנו ליד כל עץ תות וכל שיח פיטנגו שראינו בדרך, וגם בדקנו אם עוד יש תותים ארוכים בעץ התות הפקיסטני (יש), אבל את תקטפי אמא, טוב? כי יש גינה מסביב ואני לא רוצה לדרוך על הפרחים היפים. הוא מתעקש לאכול רק פיטנגו כתומים ולא לגמרי בשלים, ולא עוזר שומדבר.

אחרי שאכלנו ויש לנו המון כוח ושרירים, אנחנו קופצים חלק מהדרך, ועילם לא שוכח להכריז בכל פעם שעוברים ליד בית של ילד מהגן, זה הבית של… ליד שני עצי פיקוס על הדשא הגדול יש המון עלים שנשרו, עילם מסביר לי שזה ים, ומיד יוצא לשוט בו, בזמן שאני ממתינה בנמל הבית על הספסל. אחרי שהמלח הנועז שלי גומר להפליג בין העלים, אנחנו עושים הפסקת חיבוקים ונשיקות על הספסל. הלחיים שלו כל כך רכות…

כשאנחנו ממשיכים לטייל, הוא רואה ציפורים ומסביר לי שזו דוכיפת וזה עורב, ויש גם דרורים ודררות. המון ציפורים. בואי נשיר להם את 'מקהלה עליזה' ואנחנו שרים, בפזמון הוא גם רוקד. ושוב היד שלו מוצאת את היד שלי והלב שלי לגמרי שלו ואני יותר אמא מכל דבר אחר.

כתיבת תגובה